Orientacija
Iz Kolorocnik
(Nova stran z vsebino: Vodenje kolesarske skupine je zanimiva, zahtevna in odgovorna naloga. Zahteva veliko znanja in smisla za delo z ljudmi, vodniku, ki je temu dorasel, pa lahko nudi obilo osebneg...) |
|||
Vrstica 1: | Vrstica 1: | ||
- | Vodenje kolesarske skupine je zanimiva, zahtevna in odgovorna naloga. Zahteva veliko znanja in smisla za delo z ljudmi, vodniku, ki je temu dorasel, pa lahko nudi obilo osebnega zadovoljstva in mu omogoča osebnostno rast. <br> | + | Vodenje kolesarske skupine je zanimiva, zahtevna in odgovorna naloga. Zahteva veliko znanja in smisla za delo z ljudmi, vodniku, ki je temu dorasel, pa lahko nudi obilo osebnega zadovoljstva in mu omogoča osebnostno rast. <br> |
- | <br> | + | <br> |
- | == Profil kolesarskega vodnika<br> == | + | == Profil kolesarskega vodnika<br> == |
- | === Vodništvo – delo za druge<br> === | + | === Vodništvo – delo za druge<br> === |
- | Vodenje = Poslanstvo Za uspešno delo v vlogi vodnika moramo čutiti veselje do dela z ljudmi in spoštovanje do naravnega okolja. Le tako bodo udeleženci naših akcij zadovoljni, sami pa bomo občutili srečo in samozadovoljstvo.Vodnik = Učitelj Vodenje skupine je izredno kompleksna in zahtevna naloga, zato vodnik potrebuje:<br> | + | Vodenje = Poslanstvo Za uspešno delo v vlogi vodnika moramo čutiti veselje do dela z ljudmi in spoštovanje do naravnega okolja. Le tako bodo udeleženci naših akcij zadovoljni, sami pa bomo občutili srečo in samozadovoljstvo.Vodnik = Učitelj Vodenje skupine je izredno kompleksna in zahtevna naloga, zato vodnik potrebuje:<br> |
- | *teoretično znanje iz različnih področij; | + | *teoretično znanje iz različnih področij; |
- | *praktične izkušnje vožnje in dela s skupino; | + | *praktične izkušnje vožnje in dela s skupino; |
- | *smisel za posredovanje znanja; | + | *smisel za posredovanje znanja; |
*povratne informacije za korekcijo svojih ravnanj in ravnanj udeležencev.<br> | *povratne informacije za korekcijo svojih ravnanj in ravnanj udeležencev.<br> | ||
+ | <br> | ||
+ | === Vodnik = Vzgojitelj === | ||
- | + | <br>Udeleženci neprestano opazujejo vodnika in se zgledujejo po njem, zato si ne smemo privoščiti neprimernih ali škodljivih ravnanj: <br> | |
- | + | *kot vodniki predstavljamo vzor vedenja v naravnem okolju; | |
- | + | ||
- | *kot vodniki predstavljamo vzor vedenja v naravnem okolju; | + | |
*prepričujemo, navajamo in vzpodbujamo udeležence k pozitivnemu ravnanju; | *prepričujemo, navajamo in vzpodbujamo udeležence k pozitivnemu ravnanju; | ||
- | *preprečujemo negativno in nevarno vedenje; | + | *preprečujemo negativno in nevarno vedenje; |
- | *izvajamo nadzor in opozarjamo; | + | *izvajamo nadzor in opozarjamo; |
*pohvalimo in grajamo. | *pohvalimo in grajamo. | ||
+ | <br> | ||
+ | Naše vedenje naj biti strpno in pozitivno ter raje pohvalimo kot grajamo. V primerih ravnanj, ki lahko predstavljajo nevarnost, pa ne sme biti kompromisov, takrat velja ukaz!<br><br> | ||
- | + | === Pripravljenost vodnika === | |
- | <br> | + | Kot vodniki se pri svojem delu srečujemo z različnimi ljudmi, skupinami in situacijami. Udeleženci od nas pričakujejo odgovore na vprašanja vseh vrst, zato moramo biti nanje kar najbolje pripravljeni. Potrebno je stalno spremljanje novosti in utrjevanje znanja na področju psihologije in tehničnih področij. Še pomembneje je skrbeti za lastno telesno pripravljenost in bogat vsebinski vidik naših akcij (kulturna, zgodovinska, in okoljevarstvena komponenta).<br><br> |
Redakcija: 15:43, 29. maj 2012
Vodenje kolesarske skupine je zanimiva, zahtevna in odgovorna naloga. Zahteva veliko znanja in smisla za delo z ljudmi, vodniku, ki je temu dorasel, pa lahko nudi obilo osebnega zadovoljstva in mu omogoča osebnostno rast.
Vsebina |
Profil kolesarskega vodnika
Vodništvo – delo za druge
Vodenje = Poslanstvo Za uspešno delo v vlogi vodnika moramo čutiti veselje do dela z ljudmi in spoštovanje do naravnega okolja. Le tako bodo udeleženci naših akcij zadovoljni, sami pa bomo občutili srečo in samozadovoljstvo.Vodnik = Učitelj Vodenje skupine je izredno kompleksna in zahtevna naloga, zato vodnik potrebuje:
- teoretično znanje iz različnih področij;
- praktične izkušnje vožnje in dela s skupino;
- smisel za posredovanje znanja;
- povratne informacije za korekcijo svojih ravnanj in ravnanj udeležencev.
Vodnik = Vzgojitelj
Udeleženci neprestano opazujejo vodnika in se zgledujejo po njem, zato si ne smemo privoščiti neprimernih ali škodljivih ravnanj:
- kot vodniki predstavljamo vzor vedenja v naravnem okolju;
- prepričujemo, navajamo in vzpodbujamo udeležence k pozitivnemu ravnanju;
- preprečujemo negativno in nevarno vedenje;
- izvajamo nadzor in opozarjamo;
- pohvalimo in grajamo.
Naše vedenje naj biti strpno in pozitivno ter raje pohvalimo kot grajamo. V primerih ravnanj, ki lahko predstavljajo nevarnost, pa ne sme biti kompromisov, takrat velja ukaz!
Pripravljenost vodnika
Kot vodniki se pri svojem delu srečujemo z različnimi ljudmi, skupinami in situacijami. Udeleženci od nas pričakujejo odgovore na vprašanja vseh vrst, zato moramo biti nanje kar najbolje pripravljeni. Potrebno je stalno spremljanje novosti in utrjevanje znanja na področju psihologije in tehničnih področij. Še pomembneje je skrbeti za lastno telesno pripravljenost in bogat vsebinski vidik naših akcij (kulturna, zgodovinska, in okoljevarstvena komponenta).